Connect with us
pub

Economie

Liberia-Electricité : 180 millions de dollars pour l’hausse de l’accès à l’électricité

Published

on

La Banque mondiale aide le Liberia a atteindre un bon taux d’électrification. L’institution financière à allouer au pays 180 millions de dollars au projet d’accès à l’électricité et de renforcement du secteur électrique. Une première phase d’engagement de 44 millions de dollars par l’IDA sous forme de crédit et de 15 millions de dollars sous forme de subvention a déjà été lancée.

Des subventions de 2,5 et de 2,7 millions de dollars ont également été allouées respectivement par le Programme d’assistance à la gestion du secteur électrique (ESMAP) et le Fonds de développement de la politique et des ressources humaines du Japon qui sont deux entités administrées par la Banque mondiale.

L’initiative a pour ambition d’apporter l’énergie à 632 500 Libériens. Cet objectif sera atteint grâce à l’intensification des raccordements au réseau électrique dans le grand Monrovia dans un premier temps.

Le second volet du projet permettra de mettre en place les conditions et cadres favorables au développement de mini-réseaux alimentés aux énergies renouvelables et au déploiement d’installations énergétiques domestiques dans les régions éloignées. Environ 200 centres sanitaires seront également dotés d’unités de production électrique dans le cadre du projet.

Source agence Ecofin

Continue Reading
9 Comments

9 Comments

  1. asmr https://0mniartist.tumblr.com

    avril 10, 2021 at 3:40

    Hi there, for all time i used to check webpage posts here early
    in the morning, as i enjoy to find out more and more.
    asmr 0mniartist

  2. asmr https://0mniartist.tumblr.com

    avril 10, 2021 at 7:45

    Hi! I’ve been reading your site for a while now and finally got the courage to go ahead and give you a
    shout out from New Caney Tx! Just wanted to say keep up
    the fantastic job! 0mniartist asmr

  3. 0mniartist

    avril 12, 2021 at 12:23

    Whoa! This blog looks just like my old one! It’s on a entirely different topic but it has pretty
    much the same page layout and design. Outstanding choice of
    colors! asmr 0mniartist

  4. 0mniartist

    avril 12, 2021 at 11:31

    I like the helpful info you provide in your articles.
    I’ll bookmark your weblog and check again here regularly.
    I’m quite sure I’ll learn many new stuff right here!
    Good luck for the next! 0mniartist asmr

  5. asmr https://0mniartist.tumblr.com

    avril 13, 2021 at 7:35

    After I initially left a comment I seem to have clicked on the
    -Notify me when new comments are added- checkbox and now every time a
    comment is added I recieve four emails with the exact same comment.
    Is there a means you can remove me from
    that service? Thank you! asmr 0mniartist

  6. bit.ly

    avril 15, 2021 at 2:05

    Your method of explaining all in this post is really fastidious, every one be capable
    of easily know it, Thanks a lot. asmr 0mniartist

  7. http://bit.ly/3ggaR7J

    avril 15, 2021 at 12:08

    Wonderful blog! Do you have any suggestions for aspiring writers?
    I’m planning to start my own site soon but I’m a
    little lost on everything. Would you recommend starting with
    a free platform like WordPress or go for a paid option? There
    are so many options out there that I’m completely confused ..

    Any tips? Thank you! asmr 0mniartist

  8. what dating sites

    mai 31, 2021 at 11:00

    Great website you have here but I was wondering if you
    knew of any discussion boards that cover the same topics talked about here?
    I’d really like to be a part of online community where I can get
    comments from other knowledgeable people that share the same interest.
    If you have any recommendations, please let me know.
    Appreciate it!

  9. tinyurl.com

    juin 1, 2021 at 1:26

    Great weblog right here! Also your web site loads up
    very fast! What host are you using? Can I get your associate hyperlink
    on your host? I desire my web site loaded up as quickly as yours lol